18 Ocak 2013 Cuma

Aamir Khan-Taare Zameen Par (Film)

İyi akşamlar herkese...
Uzun zamandır bu derece içten bu derece sıcak ve beni bir o kadar da ağlatan bir film izlememiştim.Nicedir her yerde herkeste görüyordum bu filmi.Puanı da yüksek 8.4
Yorgun bir günün ardından eve geldiğimde hemen izlemeye karar verdim.İyi ki de izlemişim.Harika bir filmdi.
Taare Zameen Par Yerdeki Yıldızlar demek.Bizim yerdeki yıldızlarımız çocuklar.Bu film de yerdeki yıldızlarımızı yani çocuklarımızı Ishaan ile ço güzel anlatmış.
Ishaan farklı bir çocuk.Düğmelerini iliklemede,ayakkabılarını bağlamakta,okuma ve yazmada zorluk çeken bir çocuk.D harfini B olarak algılıyor,R harfini ters yazıyor,harfler rakamlar gözünün önünde dans ediyor sanki..3 senedir aynı sınıfta.Ailesi onu seviyor ama tıpkı abisi gibi başarılı olsun istiyorlar.Oysaki her birey farklı..Öğretmenleri sürekli onu azarlıyor,tembel ve aptal olduğunu söylüyor.
Sonra bir gün Ishaan'ı yatılı ve disiplinli bir okula veriyorlar.Orada da durum değişmiyor..Öğretmenler yine Ishaan'a aptal ve tembel olduğunu söylüyor.Hatta ona vuruyorlar.Derken bir gün okullarına Nikhumb adlı bir resim öğretmeni geliyor.Yaklaşımı çok farklı.Kendisi engelli çocukların da öğretmeni aynı zamanda.Ishaan'ı hemen farkediyor ve ona göre yaklaşım sergiliyor.Çünkü kendisi de aynı zorlukları yaşamış.
Olaylar böylece gelişiyor ve pırıl pırıl bir çocuk hayata geri dönüyor harika bir öğretmen sayesinde...

Çocuklarla çalışan biri olarak filmi çok sevdim.Beni en çok da bundan dolayı etkiledi sanırım.Filmin anafikrine hayran kaldım.Çünkü başında da belirtildiği gibi her çocuk özeldir ve onlar bizim yerdeki yıldızlarımızdır.Onlar bizim en değerlilerimiz pırıl pırıl en masum varlıklarımız...Çocuklarla çalıştığım için çok şanslı hissediyorum kendimi..
Neyse ben fazla uzatmadan diyorum ki izleyiniz efendim :)
İyi haftasonları
Sevgiler..

2 yorum: