20 Ocak 2013 Pazar

William Shakespeare-Venedik Taciri (Film+Kitap)

Dün ani bir kararla çooooooooooooooooook sevdiğim yazar Shakespeare'in bu güzel eserini okumaya başladım.Bu aralar ne okuyacağımı ne izleyeceğimi şaşırıyorum.Bir o bir bu derken..Ve bugün de hemen bitiriverdim kitabı.Ardından da filmini izledim.
Kitap her Shakespeare eseri gibi harikaydı.
Kitabın ana teması hristiyanların baskısı altında ezilen yahudiler..Bütün gemileri batan ve sıkıntıya düşen tüccar Antonio'nun yahudi tüccar olan Shylock'tan 3000 düka borç alır.Ama borcunu ödeyemediği takdirde de tüccara 3000 düka ağırlığınca kendi etinden vermek zorunda kalacaktır.Olaylar bu şekilde gelişir..Tavsiyem okuyunuz.Ben çok beğendim çünkü
Venedik Taciri film olarak da harikaydı.Oyuncuları,atmosferi ve dönemi yansıtmasıyla muhteşemdi.Al Pacino'ya bu filmde bir kez daha hayran kaldım diyebilirim.İzlemediyseniz kitabı okuduktan sonra mutlaka izleyin derim..
Şimdiden herkese güzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler :)

7 yorum:

  1. venedik dönüşünde tekrar seyredeceğim diyordum ama daha kısmet olmadı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh venedik gitmeyi en çok istediğim yerlerden :)

      Sil
  2. MaşaAllah beni geçtin , okumada iremciğim:)

    YanıtlaSil
  3. Klasikleri çok seviyorum.Bunu da okurum bir ara,tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. evet evet biliyorum filmi de kitabı da.
    :)
    biliyon mu, şekspir de hep vergi kaçırırmış.
    :)

    YanıtlaSil