13 Şubat 2014 Perşembe

James Bowen-Sokak Kedisi Bob


Bu akşamın ikinci kitap yazısından tekrar merhaba.Hepimiz sanırım Eskişehirde yaşanan kedi vahşetini biliyorsunuzdur.O haber gördüğüm ilk andan beridir hala etkisindeyim ve hala tüylerim diken diken olur.Bir insan hayvan derneğinden bakmak istiyorum diye aldığı bir kediye sırf yatağını pisletti diye böyle bir zülmü nasıl yapar? Pardon insan demişim hemen lafımı geri alıyorum bir yaratık böyle bir zulmü nasıl yapar.Ancak ruh hastası,adi şerefsiz bir yaratık bunu yapar.Üstelik yaptığı onca şey yetmiyormuş gibi ölmedi diye o zavallı meleğin kafasına 20kg damacana ile defalarca vurmuş.Hiç mi vicdanın sızlamadı o melek acı çekerken?Sen nasıl bir yaratıksın ki bunları yapabildin.İnşallah en kısa zamanda sen o meleğin çektiği acıların bin katını çeker ve geberip gidersin bir köşede.Ancak o zaman rahatlarım.
Bizim ülkemizde de insanlara çok değer verilmiyor ki zavallı ağzı dili olmayan hayvanlarımıza masumlarımıza değer verilsin.Onlar hala mal muamelesi görmekte.Eğer sahipliyse bir şeyler yapılabiliyor.O da bir yere kadar.Ama eğer sokakta yaşayan herhangi bir hayvansa o zaman sadece çektiği acı ve öldüğüyle kalıyor bu masumlar :( Ben hayvanlara yapılan bunca işkenceye artık katlanamaz oldum.Hani sevmiyorsan tamam anlaşılır.Ama bu sana onlara zarar vermek,işkence yapmak,öldürmek hakkını vermez,vermemeli.Bizler nasıl yaşama hakkına sahipsek bu onların da hakkı.Buna artık bir dur denilmeli ve gerçekten bir şeyler yapılmalı.Yoksa yarın bir gün bu daha kötü bir hal alacak ve insanlara da aynı şeyleri yapmaya başlayacaklar..
Neyse ben çok konuştum sanırım.Gelelim kitabımıza...
Kitabımı 2013 ekim ayında kurban bayramı tatilinde İzmir'e gittiğimde almıştım.Hatta devamı olan diğer kitabını da almıştım şuan onu okuyorum.Bu kedi vahşetinden sonra okuyabileceğim en anlamlı kitap olacağını düşünerek elime aldım ve bir anda sayfalarında kayboldum diyebilirim.Sokaklarda yaşayan James Bowen aynı zamanda uyuşturucu bağımlısıdır.Bir gün yaralı bir sarman kedi bulur.İlk başlarda sahipli olduğunu düşünür ama sonraki birkaç günde onun da sokaklarda yaşayan bir canlı olduğunu anlar.Birlikte birbirlerinin yaralarını sararlar ve aralarında harika bir dostluk başlar.James'in Bob'a davranışları,onu koruması,her an iyiliğini düşünmesi o kadar güzeldi ki..Keşke herkes onun gibi olabilse dedim.Ve keşke her sokak hayvanı Bob kadar şanslı olabilse...Ben kitabı ve hatta devamı olan Bob'un Dünyası'nı da şiddetle tavsiye ederim.En sadık dostların hayvanlar ve kitaplar olduğunu unutmamanız dileğiyle...
Sevgiler

ARKA KAPAK
Tam 22 dile çevrilen gerçek bir öykü. Bu kitapta okuyacaklarınız hayal ürünü değil.

#1 Times Bestseller

Sokaklarda yaşayan James Bowen yaralı bir sarman bulduğunda hayatının ne denli değişeceğini bilmiyordu. Kıt kanaat geçiniyordu ve son ihtiyacı olan şey bir kediydi. Oysa tanıştıktan sonra ayrılmaz bir ikili oldular ve birbirlerinin yaralarını sardılar. Sokak Kedisi Bob herkesin yüreğine işleyecek, umut dolu ve sıcacık, gerçek bir hikâye…

“Yaralı bir sarmanın sokaklarda yaşayan bir adamın hayatını nasıl değiştirdiğine dair sıcak ve etkileyici bir hikâye…

Yayımlandığı andan itibaren çok satanlar listesine giren bu kitap, hayat dolu bir dostluk hikâyesi olmasının yanı sıra sokaklardaki hayatın ne denli adaletsiz olduğunu da gözler önüne seriyor.” —The Guardian

“Yürekleri ısıtan bir umut mesajı…” —Daily Mail

“James ve Bob’un ilk imza gününde hayranları metrelerce kuyruk oluşturdu. Uslu kedi Bob, sadece iki saatte tam 180 kitap imzaladı.” —Bookseller

3 yorum:

  1. BU KİTABI BENDE OKUDUM VE EN İYİ ARKADAŞLARIN HAYVANLAR OLDUĞUNA BİR KEZ DAHA İNANDIM.JAMES'İN HAYATA TUTUNMASINI VE YENİDEN YAŞAMAK İÇİN ŞAVAŞMASINI,İNSANLARLA İLETİŞİM KURMASINI SAĞLAYAN BOB.DİLERİM TÜM İNSANLAR YALNIZLIĞI PAYLAŞACAK BİR DOST OLARAK HAYVANLARA İHTİYAÇ DUYMADAN ÖNCE ONLARIN DEĞERİNİ ANLAR.
    ĞU

    YanıtlaSil
  2. miriba kaçak hayırsız :))))

    YanıtlaSil