12 Temmuz 2014 Cumartesi

Emrah Serbes-Deliduman


Deliduman Emrah Serbes'in okumuş olduğum 2.kitabı.Kendisiyle Hikayem Paramparça adlı kitabıyla tanışmıştım.En yakın arkadaşım Reyyoş aslında onun büyük hayranlarından ve bana sık sık kitaplarını okumamı ısrar eder.Ben de bu kez hemen gittim aldım ve okudum.
Tarzını Hakan Günday'a ,Alper Canıgüz'e, Murat Menteş'e çok benzettim Emrah Serbes'in.
Kitabındaki baş karakter Çağlar İyice hakikaten Deliduman biriydi.Kıyıdere adında bir kasabada yaşıyor.Kardeşine olan sevgisi,onunla konuşma tarzı çok çok hoşuma gitti.Kardeşi normalde tombiş ama onun gözünde tam bir peri kızı.Kardeşi aslında yetenekli değil ama onun gözünde bir star.Bir abim olsaydı böyle bir abi isterdim sanırım.Yada bir ablam :)
Kardeşi Yetenek Sizsiniz gibi bir yarışmaya katılıyor Michael Jackson dansıyla.Ama jüri onu yarışmaya almıyor.Çünkü daha önce örnekleriyle çok karşılaşmış.Kıyıdere'den bu yarışma için İstanbul'a geliyorlar ve geldikleri zaman da tam Gezi olaylarının olduğu dönem.Bu romanı aracılığıyla Emrah Serbes Gezi olaylarına da değinmiş böylelikle.
Kitabı ben çok sevdim.Bana en çok sevdiren yönü az önce de dediğim gibi Çağlar'ın kardeşine yaklaşımı ve onunla konuşmaları,pnun için verdiği mücadeleydi.
Romanı hala okumadıysanız hemen alın okuyun derim.Elinizden düşüremeyceksiniz.

ARKA KAPAK

On yedi yaşındaki Çağlar İyice konuşuyor. Kız kardeşi Çiğdem'i, onu meşhur etme ümitlerini, belediye başkanı dayısını, yakın arkadaşı Mikrop Cengiz'i, taşra muhabbetlerini, depresyonun eşiğindeki annesini, eski sevgilisini, hiç unutamadığı dedesini, hatırlarken kahrettiği babasını anlatıyor. Deliduman, dermansız ve güdük bir ilçeden haykırmaya başlıyor, İstanbul'a uzanıyor. Çocukluğumuzun, hatıralarımızın ve bütün sokaklarımızın üzerinden dangır dungur geçen imar ve para iştahına lanet! Riyakâr dünyaya, Allahsız sermayeye, martılara, küçük bir kızın kalbini kıranlara isyan ediyor. Barikatların arkasında, soluk soluğa, yapayalnız, erken kaybeden bir delidumanın öfkesini çemkiriyor. Emrah Serbes, zamanın ruhunu, Gezi'nin isyancılarını, hürriyetleri için öksürenleri, yerinde duramayanları, küfredenleri, ağlamayı unutmak için yumruğunu sıkanları resmediyor. Deliduman, büyük zamanın ve her zaman kenarda kalanların romanı.

3 yorum:

  1. Bugun siparisini verdim , merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Kısa sürede keşke bitmeseydi diye diye okudum kitabı :) ben de çok beğendim ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de okudum ve az önce yorumumu blogumda paylaştım. aynı duyguları hissetmişiz okurken :)

    YanıtlaSil