23 Ağustos 2015 Pazar

Franz Kafka-Bütün Öyküler

Herkese uzundan da uzun upuzuuuunnn aranın ardından en kocamanından merhabaaaaa diyorum :)
Bugün memleketim Ordu'dan dönüşte nereden geldiyse aklıma benim bir blogumun olduğu geldi.En son yazdığım tarihi görünce gözlerim şöyle bir yerinden fırladı desem yeridir o_o
Evin yolunu bulup toparlandıktan sonra ilk işim bloguma geri dönş yapacağıma dair instagram hesabımda duyurmuştum.Takip eden arkadaşlarım zaten görmüştür.Eh ben de kitaplar,filmler,seyahatler kısacası her konuda yazdığım bloguma ilk post olarak 10 ay aradan sonra kitap yazacağım.Ardından bir sonraki postumda size gittiğim bir mekanı ilk kez tanıtacağım.O zaman zaman kaybetmeden başlayalım olmaz mı? :)





Kitabım kalemine bayıldığım Franz Kafka'dan Öyküler.Bu kitabında yazarın tüm öykülerini bir araya toplamışlar.Yani hayattayken yazdıkları,ölümünden sonra yazdıkları,ölümünden sonra yarım bırakılmış öyküleri hepsi bir arada.Dönüşüm adlı kitabına isim veren Değişim adlı öyküsü de bu kitapta yer almakta.Bu sayede ben ikinci kez okumuş oldum.Ne de olsa Gregor Samsa efsane bir karakter değil mi?
Kitaba başladığımda henüz Samsunda evdeydim.Kitabımın benimle gelmediği yer kalmamıştır.Ordu'ya tatile giderken de yanıma aldım kitabımı.Bazen orada sahilde de okudum.Dalga sesleri eşliğinde




Bazı yerlerde adapte olamadım öykülere.Dönüp yeniden okuyunca oturdu kafamda karakterler.Yeri geldiğinde bir sayfayı bile geçmeyen öyküler varken bazen de tek başına roman olabilecek uzunlukta ama akıcı öyküler çıktı karşıma.

Bazen okurken teyzemin kedisi eşlik etti bana :) o akşam bir tek kahvem eksikti yani :)
Okurken suratım artık nasıl şekillere girdiyse zavallıcık şaşkın şaşkın bakıyordu yüzüme :D





Çoğunlukla soğuk bir içecek eşlik etti okumalarımda bana.Malum yaz deli sıcak.Hele bir de karadenizin nemiyle birleştiyse eyvah eyvah yani.
Bu güzel öykü kitabını okumam tam 1 haftamı aldı.Ama gezmekten elimde süründü.Yoksa akıcılığından asla şüphe duymayın.Özellikle de benim gibi Kafka hayranıysanız bence bu öyküleri yanıbaşınızdan eksik etmeyin.Arada sırada uyumadan önce okumanız size iyi gelecektir.
Kendinize çok iyi bakın az sonra diğer yazımla karşınızda olacağım :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder