25 Nisan 2012 Çarşamba

Duyguların Rengi/The Help-Kathryn Stockket

Dün akşam itibariyle bu güzel kitabı bitirdim.8 gündür elimdeydi.Zenci insanların nasıl muamele gördüğü,onlara nasıl davranıldığını okuyorsunuz bu kitapta.Okurken kah güldüm,kah üzüldüm..Keşke şu dünyada ayrımcılık,ırkçılık diye bir şey olmasa..Ama nerde...Kitabın orijinal ismi "The Help" yani yardımcı.İlk başta neden böyle çevirdiler diye anlam verememiştim.Kitabın sonuna doğru gelince neden öyle dendiğini anlıyorsunuz :)
Neyse kitaptan çok fazla bahsetmek istemiyorum.Okumayanlar olabilir henüz :) Şunu söyleyebilirim ki kitabı okuduktan sonra hemen aynı isimde olan filmini ben gibi izlemek isteyeceksiniz ve hatta kendinizi izlerken bulacaksınız.

ARKA KAPAK
Renkler farklı olsa da duygular hep aynıdır. Farklı renkteki ellerin birleştiği bu romanda yer alan kadınları unutamayacaksınız

Kaybolmuş ve adaletsiz bir dünya... Mississippi, Jackson; 1962. Siyah kadınlara, beyaz çocukların bakımında güvenilen ancak gümüşleri parlatma konusunda güvenilmeyen bir dönem.

Skeeter, Aibleen ve Minny... Kimse arkadaş olacaklarına inanmazdı. Her biri başka bir gerçeğin peşindeydi. Ve bir araya geldiklerinde anlatılacak sıra dışı bir hikâyeleri oldu.

On yedinci beyaz çocuğunu büyüten ve kendi oğlunun trajik ölümünün neden olduğu yaraları iyileştirmeye çalışan Aibleen, aşçılıktaki başarısı da en az dilinin sivriliği kadar dillerden düşmeyen Minny ve üniversiteden dönüp onu büyüten biricik hizmetçisinin neden evlerinden ayrıldığını anlamaya çalışan Bayan Skeeter. Duyguların Rengi, acıların, acıları alaya almanın, değişimin ve umudun sonsuz zamanda yankılanacak evrensel hikâyesidir.

"Her okurun seçmesi gereken bir kitap...Yılın kurgu şampiyonu. Duyguların Rengi'nin bir konusu var. Gerçek ve önemli bir konusu..."

-Huffington Post-

"Mutlaka okunmalı.Tek kelimeyle muhteşem."

-Observer-

"Yazarın bu kitabı muhteşem. Baş döndüren kurgusu, dokunaklı yan hikâyeleri, oldukça eğlenceli anekdotlarıyla sizi büyüleyecek.

Bittiğinde üzüleceksiniz."

-Psychologies-

"İz bırakan, şok eden, cesur ve olağanüstü bir hikâye."

-Easy Living-

"Stockett, sözcüklerin efendisi. Her açıdan muhteşem bir kitap."

-Jackson Free Press-

"Dokunaklı, eğlenceli ve aynı zamanda yüz kızartan bir roman. Şiddetle tavsiye ediyorum."

-Daily Mail-



Gelelim filme..Ben kitap bitince filmi de izledim ve çok sevdim.Hatta filmi daha çok beğendim diyebilirim.Oyuncular çok iyi seçilmişti.Kısaca onunla ilgili de fotoğrafları ve konuyu paylaşarak blog yazıma son veriyorum.İyi akşamlar herkese :)



FİLMİN TANITIMI

Vizyon tarihi:10 Şubat 2012 (2s 17dk)
Yönetmen:Tate Taylor
Oyuncular:Emma Stone, Jessica Chastain, Viola Davis devamı...
Tür:Dram
Ülke:ABD, Hindistan, Birleşik Arap Emirlikleri

Özet & detaylar

Eugenia Phelan, bir genç kız olarak iyi eğitim aldığı okuldan mezun olmuştur ve diğer kız arkadaşları gibi evlenip, çocuk yapmak yerine kendine meslek edinmek ister. Bir yazar olmayı kafasına koyan genç kız, ailesinin beklentilerini de boşa çıkartarak yerel bir gazetede küçük bir köşe sahibi olur.
Ev işlerinde püf noktalarını yazdığı bu minik köşe için en yakın arkadaşının hizmetçisi Aibileen'dan yardım ister ve böylece kendisini sıra dışı bir projeye başlarken bulur. Bu gizli projede dokunaklı hikayeler yazmaya başlayınca ona bu ilhamı hizmetçi Aibileen ve
aşçılık Minny'nin anlattığı gerçek insan öykülerinden çok etkilenir...
1960'lı yılların Mississippi eyaletinde geçen ve anlattığı hikayeler açısından sosyal bir yönü de olan ‘Yardımcı’, gizli bir yazı projesi etrafında birbirlerine daha çok yakalaşan 3 farklı kadının dostluk öyküsünü anlatıyor. Yönetmen Tate Taylor tarafından beyazperdeye uyarlanıp çekilen filmin baş rollerini ise Emma Stone, Viola Davis ve Octavia Spencer paylaşıyor...

7 yorum:

  1. Yeni bloğunuz çok şirin olmuş. ;)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı alacaktım zaten,isaet olmuş,tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Umarım bu sefer yorumum gelir diyip seni çok çok öpüyorum ayrıca saçlar süper olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. reyhan ablacım çok teşekkür ederim öpüyorum çok :)

      Sil
  4. kitabı irem okumuştu :) derken buldum iyi oldu severek okuyacağım :))

    YanıtlaSil