9 Haziran 2012 Cumartesi

Tatilimin İlk Günü 1 Film Ve 2 Kitap :)

Herkese merhabaaaa...
Dün epey hüzünlü bir günün ardından bugün kendimi Samsun'a attım.Önceliğim kısa zaman önce okuduğum Pamuk Prenses ve Avcı adlı kitabın filmini izlemek oldu.Filmi gerçekten çok beğendim.Çünkü fanstastik filmleri çok ama çok severim.Kristen Stewart prenses olarak,Charlize Theron kötü kalpli kraliçe olarak çok iyiydiler.Özellikle Theron'a kötü roller çok yakışıyor ve bence rolün hakkını veriyor.Ay bu arada şunu söylemeden geçemeyeceğim avcımız çok ama çok karizmatikti.En çok onunla olan sahneleri gözlerimi pörtleterek izledim diyebilirim :D Bana göre filmin tek eksi yönü türkçe dublaj olmasıydı.Belki başka yerde veya başka şehirde izlemiş olsaydım böyle olmayabilirdi.Ben genelde yabancı filmleri orijinal dillerinde izlemeyi seviyorum.Hele de ingilizce ise.Zira dilimi geliştirmemde bana çok fazla katkısı oluyor.Film alırken bile dvd almaya dikkat ederim ki orijinal izleyebileyim.Neyse gelelim filmden birkaç kareye ve detaylarına...



PAMUK PRENSES VE AVCI

Vizyon tarihi:1 Haziran 2012 (2s 7dk)
Yönetmen:Rupert Sanders
Oyuncular:Kristen Stewart, Chris Hemsworth, Charlize Theron devamı...
Tür:Fantastik, Aksiyon, Macera
Ülke:ABD


Özet & detaylar

Kötü kalpli kraliçe (Charlize Theron) sonsuz güç için yeryüzünde kendisinden daha güzel olan tek kişiyi, Pamuk Prensesi (Kristen Stewart) ortadan kaldırmak için yetenekli avcıyı (Chris Hemsworth) zorla görevlendirir. Fakat Pamuk Prensesin insanlığı karanlıktan kurtaracak güce ve seçilmişliğe haiz olduğunun farkında değildir. Kendisini öldürmeyen Avcı'dan savaş sanatı eğitimi alan prenses şimdi halkını karanlıktan kurtarmak için mücadele eder.
Alice Harikalar Diyarında filminin yapımcısı Joe Roth'un da yapımcıları arasında yer aldığı film Pamuk Prenses masalını fantastik bir boyuta taşıyor. Ödüllü reklam filmi yönetmeni Rupert Sanders'ın ilk sinema filmi olan yapımın senaryosunda ise Hossein Amini ve Evan Daugherty'nin imzası var.






Gelelim bitirdiğim 2 kitaba...
Bugünlerde elimde Dostoyevski'nin Yeraltından Notları ve Murathan Mungan'nın Aşkın Cep Defteri adlı kitapları vardı.İkisini aynı zamanda okumak o kadar farklı bir duyguydu ki...


Yeraltından Notlar Dostoyevski'nin iç dünyasını aktardığı bir kitaptı.Söz konusu Dostoyevski oldu mu öncelikle elime almaya biraz çekindim.Çünkü kendisinin dili bana göre biraz ağır gibi.Ama bu kitabı çok sevdim.Elimde okurken akıp gitti sayfalar sanki..

ARKA KAPAK
Yerin altında akıl-eylem-erdem ilişkisini sorgulayan bir insan için yerin üstünde, yani modern dünyada gezinen adımlar ne ifade eder? Modern dünyanın dayatmalarına karşı kişinin yalnızlığı bilinçli bir tercih mi yoksa bir yenilgi midir? Ya da gerçekten yerin altında olan kimdir?Gerçek dünyadan kendini soyutlamış bir kişinin iç çatışmalannı ve hezeyanlarını konu alan "Yer altından Notlar"da Dostoyevski, bu soruları cevaplayarak varoluşun temellerine iner ve bireye yönelik psikososyal tahlillerde bulunur. Dostoyevski okumalarının "olmazsa olmaz"larından kabul edilen bu çok önemli romanda yazann daha sonra yazdığı tüm büyük romanların ipuçlarını bulacaksınız.

Sırada 2.kitabımızı anlatmaya geldi...


Aşkın Cep Defteri de uzun zaman önce aldığım bir kitaptı.Murathan Mungan'ı severim.Şiirleri,romanları çok hoşuma gider.Bu kitabını da sevdim.Bize değişik açılardan aşkı ve aşk hallerini anlatıyor.Altını çizdiğim çok cümle oldu.Ama neredeyse kitabın tamamını yazmak zorunda kalacağım ve detay vereceğim için yazmıyorum.Tavsiyem okumanız :)

ARKA KAPAK
Murathan Mungan'ın yeni kitabı çok ilgi görecek. "Yazınca da Geçmiyor", "Kedi Kapısı", "Fal Metinleri", "Bende Kalanlar" ve "Aşkın Cep Defteri" başlıklı beş bölümden oluşan ve bilinen edebi türlerden birine kolay dahil edilemeyecek olan kitapta şiir, öykü, metin ve aforizmalar yer alıyor. Bir deftere yazılabilecek şeyler...
Aşk her zaman ardında okunacak bir şeyler bırakır.

Eveeett benden şimdilik bu kadar :) Herkese iyi akşamlar ve şimdiden mutlu pazarlar :))

6 yorum:

  1. Mungan'ın kitabını ben de okumak istiyorum,:)keyifli tatiler:)bol kitaplı günler dilerim:)

    YanıtlaSil
  2. munganın kitabını okumadım.
    :)
    yeraltindan notlar müthiş kitap.
    ama dostoyevski evet çok ağır.
    tolstoycuyum ben.
    :)
    pamuk prensesi sevmişsin ne güzel.
    :)
    moonrise kingdom ve can dostumu kaçırmaaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mungan'ı tavsiye ederim.çok hoştu.
      evet yeraltından notlar harikaydı.
      filme bayıldım :D ah keşke orijinal dilde olaydı :P
      hmmm filmleri not aldm :D

      Sil
  3. Samsun'u çok severim ama nemi çok fena ya:)Filmi izleyeceğim.Yer Altından Notlar'ıda çok merak ediyorum.Okurum bir ara.Paylaşım için sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karadenizin tamamında nem çok fena ki :)
      eşinle beraber beklerim bir gün misafirimiz olun :)
      okumanı tavsiye ederim evet rica ederim bu ara :)

      Sil