22 Mayıs 2013 Çarşamba

Özcan Erdoğan-Dahiler Ve Aşkları

Selamlar :))
Bu akşam bir kitap daha sona erdi.Kendisiyle tam 17 gündür beraberdik.Araya birkaç kitap girdi.Biraz ağırdan okumak istedim bu kitabı.Çünkü içinde en sevdiklerim ve aşkları vardı...Ben de sindire sindire okumak istedim.Daha önce bu kitabı blogger arkadaşım sevgili Gizem'de görmüştüm.Ondan sonra almaya karar verdim.Pişman olmadım.Aksine çok ama çok sevdim bu kitabı.Vay be dedirten aşklar da vardı içinde,tipik türk filmi işte dedirten türde aşklar da...Kalın ve ansiklopedi gibi ama insanı okurken yormuyor.
Tavsiye ederim efendim.Şimdilik benden bu kadar iyi geceler
Sevgiler :)

ARKA KAPAK
Dâhiler ve Aşkları; sanat, edebiyat, bilim ve düşün tarihinin önde gelen dâhilerinin yaşadığı aşkları, eserleri paralelinde ortaya koyan, ansiklopedik ölçekte bir biyografi kitabı. Gerek ülkemizde, gerekse dünyada -toplam olarak- bu kapsamda oluşturulmuş nadir eserlerden biri olma özelliği de taşıyan bu önemli kitap; içinde yer alan dâhilere, yaptıkları çalışmalar ve ilgi alanları açısından, oldukça yakın değerli yazar ve şairlerimizin yoğun çabalarıyla ortaya çıktı. Kitapta yer alan yazarlar ve kaleme aldıkları dâhiler: Louis Aragon (Bahadır Gülmez), Charles Pierre Baudelaire (Bâki Ayhan T.), Ludwig van Beethoven (Halim Şafak), Yahya Kemal Beyatlı (Şeref Bilsel), Bertolt Brecht (Eren Aysan), Charles Bukowski (Zate Zatturi), Charlie Chaplin (Cengis T. Asiltürk), Frédéric François Chopin (Neval Eyüboğlu), Salvador Dali (Özcan Erdoğan), Dante Alighieri (Salih Aydemir), Fyodor Mihailoviç Dostoyevski (Halim Şafak), Albert Einstein (Aziz Kemal Hızıroğlu), Furuğ Ferruhzad (Haşim Hüsrevşahi), Che Guevara (Nihat Ateş), Johann Wolfgang von Goethe (Emel İrtem), Vincent van Gogh (Çiğdem Sezer), Nâzım Hikmet (Efe Duyan), Victor Hugo (Barış Behramoğlu), Franz Kafka (Asuman Susam), Frida Kahlo (Burcu Aktaş), Rosa Lüxemburg (Halim Şafak), Karl Marx (A.Galip), Wolfgang Amadeus Mozart (Aydın Büke), Friedrich Wilhelm Nietzsche (Bâki Ayhan T.), Pablo Picasso (Derya Önder), Sylvia Plath (Enis Akın), Edgar Allan Poe (Tozan Alkan), Elvis Presley (Korkmaz Uluçay), Aleksandr Sergeyeviç Puşkin (Onur Behramoğlu), Rainer Maria Rilke (Yüksel Pazarkaya), Arthur Rimbaud&Paul Verlaine (Ayberk Erkay), Auguste Rodin&Camille Claudel (Derya Önder), Mevlânâ Celâleddin-i Rumi (A.Galip), Sappho (T.Ülkü Tekten), Jean Paul Sartre&Simone de Beauvoir (Özcan Erdoğan), William Shakespeare (Betül Dünder), Oscar Wilde (küçük İskender), Virginia Woolf (Gonca Özmen), Leonardo da Vinci (Funda Aksüt), Sergei Yesenin&İsadora Duncan (Halim Şafak)

4 yorum:

  1. bu kitabı ben de çok merak ettim
    ben de sindire sindire okumak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı ben de çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben de okumak istiyorum bunu:))

    YanıtlaSil
  4. ben de merak ediyorum bunu denk gelirse mutlaka okuyacağım :)

    YanıtlaSil