29 Ekim 2013 Salı

3 Film: Benim Dünyam/Black/1984


Fragmanını ilk gördüğümde hemen karar vermiştim.Ben bu filme gidecektim.Öyle de yaptım.Çünkü ortada bir Uğur Yücel gerçeği vardı.Kendimi bildim bileli,onu ilk defa 10 yaşında Eşkıya filminde izlediğimden beri hayranıyım.Uyarlama da olsa bu filmde yer aldığı için gittim izledim.
Beklediğimden çok daha güzeldi.Hem kör hem sağır ve dilsiz olan Ela babası tarafından akıl hastanesine gönderilecekken son çare olarak Mahir Hoca'yı bulurlar.O da aynı durumda olan ablasını demir parmaklıklar ardında kaybetmiştir.Bu nedenle Ela'nın hem gözü hem kulağı hem de dili olur.Her şeyi ona en ince şekilde anlatır..Yıllar sonra bu durumun ufak bir farkla tersi olur...
Film o kadar güzel,o kadar duyguluydu ki...Her sahnesi her repliği beni çok etkiledi.Hele Mahir Hocanın bir repliği vardı ki onu hiç unutmayacağım
"Hayat bir dondurma gibidir.Erimeden tadını çıkarın."
Ve yanınıza giderken bol miktarda selpak peçete almayı sakın unutmayın.Zira sürekli ağlar halde olacaksınız.


İzlediğim 2.film de Benim Dünyam filminin uyarlandığı bollywood yapımı olan Blac/Siyah.İlk olarak bu filmi izlemedim.Çünkü bu sefer Benim Dünyamı önyargı ile izlerim diye çekindim.İster istemez insan karşılaştırma yapıyor çünkü.Genel olarak Hint filmlerini çok severim.Ama bu kez benim favorim Benim Dünyam oldu.Artık Uğur Yücel'in olması bu konuda beni etkiledi mi tam olarak kestiremiyorum ama favorim kesinlikle Benim Dünyam olarak kalacak.


Son filmi pazar günü Kitap Ağacı Film Kulübümüz ile birlikte belirleyip izlemeye karar verdik.Benim de uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi.Çünkü 1984ü çok sevmiş ve ondan çok etkilenmiştim.George Orwell bence kesinlikle bizim bugünlerimizi görmüş taa o zamanlardan...2x2nin 4 olduğunu söyleyebildiğimiz gün özgür olduğumuz gün demişti Winston filmde de romanda da...Ama tavsiyem okumadıysanız önce okuyun sonra izleyin derim.Olaylar,karakterler ve kurgu çok daha güzel oturuyor zihninizde.

Şimdilik benden bu kadar :)
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder