10 Nisan 2014 Perşembe

Sabahattin Ali-Kuyucaklı Yusuf / Nagehan Karaman-Dönersen Diye


Okuduğum 3.Sabahattin Ali kitabı oldu Kuyucaklı Yusuf..Birbirimize 7 gündür dostluk yapıyorduk,bugün son buldu.Neredeyse 2 yılıdr kütüphanemde olan bu kitabı keşke bu kadar bekletmeseydim dedim bittiğinde.Yine çok güzeldi..Olayların akışı,örgüsü...Tavsiye edebileceğim bir eser olacak kendisi her zaman.

ARKA KAPAK
"Bu manasız ve yabancı hayatta bir tek şeye hakikaten sarılmış, hakikaten inanır gibi olmuştu. Bu da karısı idi. Muazzez'in varlığı Yusuf için büyük, boşlukları dolduracak mahiyette bir şey değildi, fakat onun yokluğu müthişti. Onun bu kadar sebepsiz yere, bu kadar insafsızca Yusuf'un hayatından koparılması çıldırtacak kadar acı idi. Hayatında asıl aradığı şeyin Muazzez olmadığını biliyordu, fakat Muazzez olmadan bunu aramaya muktedir olamayacağını sanıyordu."

Kuyucaklı Yusuf Türk edebiyatının belki de en romantik kahramanıdır. Hayatın ve insanların zalimliği karşısındaki naif duruşu ile bir yandan trajik bir sona ilerlerken, bir yandan da yaşadığı lirik aşk hiyakesinin kahramanı olarak edebiyat tarihinde yerini almıştır.




Alaçam'da tek bir yerde kitap satıldığından size bahsetmiştim daha önce.Nilda kırtasiye adında bir yer diye.İşte orada vitrinde tesadüfen gördüm bu kitabı.Kapağına ve adına bakarak anladım ki eski sevgiliye,terk eden sevgiliye yazılmış bir kitap bu.Tıpkı Soğuk Kahve ve Sabah Uykum gibi.Hemen içeri dalış yaptım ve kitabı kaptım.Bu aksam da bitmiş oldu.Ve yanılmamışım terk edilen sevgilininin terk edene yazdığı bir kitaptı bu.Gözlerimden uyku aktığı zamanlarda bile birkaç sayfa okumadan uyyamadım.Birçok sayfa içime dokundu,canımı yaktı...1.5 yıl geçmesine rağmen...Böyle zamanlarda aklıma şu söz gelir hep: "acı veriyorsa geçmiş hala geçmemiştir" diye...Bence ççok doğru...Neyse kısacası tavsiye ederim.Ama iyi bir zamanınınızda okuyun ki sizin de canınız yanmasın.
İyi geceler :)

ARKA KAPAK

Sen, evet sen, ilk beni sevmiş olan adam, artık başka bir şehirde başka kadınların gülüşünün sebebi olan... Her birinde benden bir parça görüyorum, tıpkı şimdilerde hayatımda barındırdığım başka bedenlerde rastladığım izlerin gibi. Kendine inkâr edip duruyor olsan da beni unuttuğunu... Sen adam! Sen ilk beni sevdin. Şimdi sevdiklerin sadece benim benzerlerim. Yatağın bir tarafı boşken sevgiliyi rüyada görmenin bir tabiri yok, olsa olsa kalbin açıkta kalmıştır senin…

1 yorum:

  1. Birkaç yıl önce okumuştum yazını okurken konusunu yusufu hatırlamak için zorladım zihnimi ama nafile kopuk kopuk bir kaç sahne. Keşke unutmasak okuduğumuz kitapları ama unutmak da iyi mi yoksa şu an tekrar okuma isteğini uyandırdığı gibi :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil